سرویس حمل Door to Door

مدت زمانی است که سرویس حمل Door to Door به عنوان یکی از بهترین شیوه‌های دریافت کالا توسط مشتری معرفی میگردد. این سیستم هرچند سابقه ای طولانی دارد، با این حال طی چند سال اخیر در ایران شهرت و محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

شما نیز اگر میخواهید یک کالا یا محصول خاص را از شرکت یا کارخانه ای خریداری کرده و در مکان معینی تحویل بگیرید میتوانید از خدمات Door to Door بهره مند شوید.

حال سوال این است که تعریف دقیق سرویس حمل Door to Door چیست و اینکه شرکت های ارائه کننده این خدمات باید دارای چه ویژگی‌هایی باشند؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی زوایای مختلف سرویس حمل بین المللی Door to Door یا به عبارت عامیانه تر، خدمات Door to Door بپردازیم.

سرویس حمل door to door

خدمات Door to Door به چه معناست؟

اگر به تازگی راهی خارج از کشور شده‌اید قطعا با مسئله‌ای به عنوان دریافت کالاهای مورد نظر خود از شرکت‌ها یا واحدهای تولیدی معتبر مواجه خواهید شد. در این شرایط حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که چگونه می‌توان این کالاها یا محصولات را دریافت کرد؟

در مقابل می‌توانید به این مسئله فکر کنید که یک شهروند خارجی که اصلا با ایران آشنایی نداشته یا در ایران حضور ندارد بخواهد یک محصول یا کالای خاص را به صورت خرد یا عمده خریداری کند. در این شرایط وی می‌تواند راهی ایران شده و صدها دلار هزینه را به خود تحمیل نماید یا اینکه از طریق خدمات Door to Door این هدف را عملی نماید. بسیاری از کسانی که در خارج از کشور به سر می‌برند با سیستم حمل Door to Door آشنایی دارند، اما شاید بخواهید معنای دقیق این سیستم را بدانید.

درواقع خدمات Door to Door نوعی خدمت بازرگانی است و شرکتی که در این عرصه فعالیت می‌کند متعهد است کالای مشتری را از درب کارخانه یا واحدهای تولیدی تحویل گرفته و در محل مورد نظر مشتری تحویل دهد.

خروج این کالا یا کالاها مشمول تشریفات گمرکی و تمامی قوانین خروج کالا از ایران خواهد بود. اصولا حمل کالا به صورت هوایی یا دریایی صورت میگیرد و در کشور مقصد نیز باید یک بار دیگر تشریفات گمرکی را طی نماید. سپس از طریق حمل زمینی به آدرس مورد نظر ارسال خواهد شد.

روندی که در پاراگراف قبل توضیح دادیم به نظر ساده است، اما باید بدانید که همین روند ساده، ساعت ها انتظار و زمان نیاز دارد. قوانین ریز و درشتی که بر خروج کالا از ایران و ورود کالا به کشورهای دیگر حاکم است یک طرف ماجراست و زمان بسیار زیادی هم که صرف تحویل گرفتن کالا می‌شود و در پروازهای هوایی یا مسیرهای زمینی ساعت‌ها با مقصد مورد نظر فاصله دارد و در آنجا نیز باید از طریق سیستم حمل زمینی به آدرس مورد نظر فرستاده شود یک طرف دیگر ماجراست. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم با یک پروسه ساده مواجه هستیم.

درباره حمل و نقل بین المللی بیشتر بدانید

ویژگی های شرکت های بازرگانی برای خدمات Door to Door

یک شرکت بازرگانی در زمینه خدمات Door to Door صرفا در زمینه دریافت، حمل و ارسال کالا فعالیت نمی‌کند، بلکه یک فعالیت سازمانی و سیستماتیک است که به صورت دقیق و هدفمند اجرا می‌شود.

اولین مرحله از فعالیت این شرکت‌ها ارائه مشاوره است. در واقع شرکت‌های بازرگانی در زمینه سرویس حمل Door to Door باید بتوانند در خصوص کیفیت محصول و کالای مورد نظر به مشتریان مشاوره دهند. البته این ویژگی زمانی اعتبار دارد که مشتری درخواست مشاوره دهد.

منبع یابی دومین مورد از فعالیت ها و اقداماتی است که توسط شرکت های بازرگانی در زمینه پست سریع بین المللی انجام می دهند. این ویژگی برای کسانی حائز اهمیت است که کالای خاصی را نیاز دارند، اما نمی‌دانند از کجا و چگونه آن را دریافت کنند.

در این شرایط شرکت بازرگانی باید به دنبال منبع یابی باشد؛ در واقع کارخانه یا شرکتی که می‌تواند نیاز مشتری را رفع نماید شناسایی کرده و همان را به مشتری پیشنهاد دهد.

شرکت‌های بازرگانی باید مسئولیت کار خود را در زمینه پست سریع بین الملل و همچنین مشاوره‌های ارائه شده و بخصوص در زمینه منبع یابی برعهده بگیرند. در واقع مشتریان باید مطمئن باشند که شرکت های بازرگانی صرفا برای کسب منفعت شخصی فعالیت نکرده و ارسال یک کالای باکیفیت را در اولویت اهداف خود قرار می‌دهند.

حمل door to door

ارسال نمونه محصول در خدمات Door to Door

یکی از مهمترین اهداف ممکن که باعث شده است شرکت‌های بازرگانی در سیستم حمل بین المللی Door to Door مورد توجه جدی قرار گیرند این است که شرکت‌های بازرگانی می‌توانند به نمایندگی از مشتریان یک نمونه کالا یا محصول را خریداری کرده و برای تست اولیه به آدرس مشتری در خارج از کشور ارسال نمایند.

در این روش مشتری بدون اینکه متحمل هزینه‌های بسیار بالایی گردد یا اینکه ریسک عدم کیفیت محصولات را بپذیرد می‌تواند یک نمونه را دریافت کرده و سپس تصمیم به خرید کلان و عمده بگیرد.

مترجم همراه در خدمات Door to Door

این ویژگی را می‌توان یکی از مهمترین ویژگی‌های موجود در شرکت‌های بازرگانی معتبر در زمینه ارائه خدمات Door to Door دانست. مترجم همراه باید توانایی تکلم به زبان‌های مورد نظر شرکت را داشته باشد. باتوجه به اینکه امروزه ارسال کالا به کشور چین از اهمیت وافری برخوردار است یک مترجم که به زبان چینی آشناست باید در شرکت مورد نظر حضور داشته باشد.

این مترجم برای ایجاد مکالمه و همچنین همراهی با مشتریان در زمان ورود به ایران اهمیت خواهد داشت. آشنایی مترجم با حوزه کاری و اصطلاحات تخصصی شرکت و همچنین محصولاتی که توسط مشتریان انتخاب می‌شوند اهمیت زیادی دارد. در واقع نمی‌توان از مترجمین مبتدی در زمینه خدمات Door to Door و بخصوص در بخش مشاوره استفاده نمود.

سرویس حمل Door to Door جوانه کارگو بار چگونه کار می‌کند؟

تحویل کالا از مبدا در حمل door to door۱

تحویل کالا از مبدا مورد نظر شما

امور گمرکی۲

انجام امور گمرکی

حمل و نقل کالا۳

حمل کالا شما با مناسب‌ترین روش

تحویل کالا به شما۴

تحویل کالا به شما

قراردادهای بین المللی در سرویس حمل Door to Door

سرویس حمل Door to Door مبتنی بر حقوق بین الملل خصوصی است، به همین علت شرکت‌هایی قادر به فعالیت در این زمینه هستند که بتوانند قراردادهای بین المللی را با سایر کشورها و سیستم های حمل و نقل در آن‌ها منعقد کنند.

باتوجه به اینکه اغلب کالاها توسط سیستم‌های حمل و نقل هوایی و بخشی از آن‌ها توسط سیستم‌های حمل و نقل دریایی ارسال می‌شوند باید قراردادهای محکم و مسجلی را با شرکت های هوایی و حمل و نقل دریایی در این زمینه منعقد کنند در غیر این صورت نمی‌توانند به صورت قانونی در این زمینه فعالیت کنند.

هزینه حمل بار از طریق سرویس حمل Door to Door

قطعا ارسال کالا به کشورهایی خارج از مرز یک کشور مشمول پرداخت هزینه‌های بسیار بالایی است. نمی‌توان یک هزینه یکسان برای حمل تمام بارها در نظر گرفت. در واقع هزینه حمل بار از کاراکترهای مختلفی تاثیر می‌پذیرد. به عنوان مثال می‌توان به موارد ذیل در خصوص متغیر بودن هزینه ها اشاره کرد:

  • آیا مشتری پیش از خرید، مشاوره تخصصی دریافت کرده است؟
  • آیا شرکت بازرگانی در زمینه منبع یابی موثر بوده است؟
  • حجم کالاهای ارسال شده و همچنین ورزن آن‌ها به چه میزان است؟
  • کالای مورد نظر از طریق کدام یک از سیستم‌های هوایی یا سیستم‌های حمل و نقل دریایی ارسال شده است؟
  • آیا مشتری مورد نظر از خدمات مترجم همراه بهره برده است؟

و ده ها سوال دیگر که می‌توانند هزینه حمل بار را از یک مشتری به مشتری دیگر تغییر دهد.

اگر می‌خواهید از هزینه حمل Door to Door مطلع شوید تنها کافیست از طریق دکمه زیر اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

BUY NOW